- Základní údaje
- Kategorie: IT
Výrobce síťových prvků Ubiquiti vyrábí svou řadu UniFi jako softwarově definovanou síť. Z jednoho bodu (Controlleru) ovládáte celou strukturu sítě. Níže je návod, jak postupovat při "základním nastavení", rozdělení do VLAN a následné oddělení provozu VLAN z důvodu logiky/bezpečnosti, případně další tipy. Návod berte jako orientační, vždy by jste ho měli přizpůsobit Vašim požadavkům. Některé nastavení je čistě z důvodu optické přehlednosti. Předpokládám, že konzoli a WAN již máte nastavenou a řešíme pouze LAN/VLAN/WIFI.
- Základní údaje
- Kategorie: IT
Microsoft se v 09/2024 rozhodl přejít na jiný typ autentizace. Proto je nutné Thunderbird nastavit pro použití s účty outlook.com/outlook.cz jinak.
U příchozí pošty IMAP i u SMTP je nutno nastavit "Způsob autentizace" na OAuth2. Správné adresy jsou k datumu článku následující:
IMAP outlook.office365.com
SMTP smtp.office365.com
Po tomto nastavení se ještě u všech klientů při odeslání duplikovali zprávy ve složce "Odeslaná pošta", protože sám Outlook.com ukládá odeslané emaily do složky, zároveň s ním také Thunderbird (což vždy bylo standardní chování). Proto je nutné v Thunderbird pro Outlook.com nestandardně vypnout ukládání kopie odeslaných do složky Odeslaná pošta.
- Základní údaje
- Kategorie: IT
Předpokládám, že používáte poznámky synchronizované skrz iCloud na všech zařízeních včetně MACOS. Bohužel může se stát, že si nějakou poznámku nebo její obsah např na iPhone přepíšete a nepovede se Vám vrátit zpět krok přepsání. Správně stačí s iPhone pouze zatřepat a zvolit "Odvolat akci", jenže někdo v panice provede nevratné kroky a o poznámku (případně její obsah) přijde. Bohužel v případě přepsání nebude poznámka/obsah ani ve smazaných, a v tomto případě Vám nepomůže ani Apple podpora. Jediná možnost je obnova databáze Poznámek z TimeMachine zálohy MACOS - pokud ji používáte.
- Základní údaje
- Kategorie: IT
Pokud Vám po aktualizacích z 05/2024 nelze pustit MS Edge (po spuštění zhavaruje), možná máte poškozen profil. Nejjistějším řešením je smazáním vadného profilu.
- Základní údaje
- Kategorie: IT
Čas od času se Vám může stát, že Váš Garmin při aktivitě naměří výrazně více výškových metrů, než je realita. Oficiální vyjádření výrobce zní:
Bohužel se to stát může v případě, že je například hodně větrno a do barometru přístroje zafukuje. Nadmořská výška potom skáče v malých výkyvech stále nahoru a dolů a takto se to nasčítá. Doporučuji chránit hodinky před větrem, aby data odpovídala. Někdy se také stane, že se dostane dovnitř zrnko písku a na membránu barometru vytváří chvílemi tlak. V takových případech doporučujeme zákazníkům aby slabým proudem vlažné vody zkusili barometr propláchnout a následně z něj vodu vyklepali a nechali vyschnout. Nasnímané výškové metry lze opravit.