Stát hromadně zřizuje datové schránky pro podnikatele i další subjekty. Za mě osobně je fajn datovou schránku mít, jednodušeji se mi komunikuje s úřady. Co je dle mě nutné provést jako první po přihlášení do datové schránky?

  1. Jako první krok, je důležité zajistit, aby Vás datová schránka informovala, pokud Vám cokoliv nového dorazí. Nemusíte tak pravidelně kontrolovat, jestli po Vás stát něco chce. Notifikaci lze nastavit do SMS/Emailu. Provedete v NASTAVENÍ - NOTIFIKACE. Doporučuji nastavit ROZŠÍŘENÝ OBSAH, aby jste v emailu tušili o co zhruba jde, jinak je to jen oznámení, že něco přišlo.
  2. Pokud používáte přihlášení jménem+heslem, tak ve výchozím nastavení po Vás bude chtít datová schránka měnit heslo co 90 dnů. To je za mě trochu moc paranoidní, navíc jsou kladeny poměrně vysoké nároky na složitost hesla. Můžete vypnout v NASTAVENÍ - MOŽNOSTI PŘIHLÁŠENÍ - Platnost hesla