Propojení Office 2013 s cloudem je fajn. Některé věci ale Microsoft klasicky nedomyslel. Ve výchozím nastavení se snaží Office 2013 ukládat soubory rovnou na servery OneDrive (a teprve pak si je Váš počítat pomocí OneDrive klienta synchronizuje zpět k sobě). To je nesmyslně zdlouhavé a u vělkých souborů budete čekat dlouho, než ukládání skončí.

Přitom stačí Office 2013 nastavit na ukládání souborů rovnou na PC (do složky OneDrive), soubor je uložen ihned a synchronizace směrem na server proběhne na pozadí.

Přikládám video s návodem, jak Office 2013 jednoduše nastavit.

Platí pro Office 2013, Windows 7 64bit, OneDrive PC client. V Excelu a Powerpointu stačí pak jen nastavit cestu. V jiných SW konfiguracích může být bude postup jiný.

Upozorňuji, že nejde o problém "OneDrive pro firmy". To je úplně jiná služba vázaná k Office 365. Z mého pohledu v současné době nedotažená a vůbec ji nedoporučuji používat. Ale to už je na jiný článek.

Edit: Na Windows 8/8.1 je nutno nastavit chování OneDrive v nastavení systému